lördag 2 januari 2010

Gott nytt år

Maskor i strumpbyxorna innan klockan ens slagit 19:00 men ingenting går inte att rätta till med en flaska spray. Eller snarare, det gick att hejda vidare växande maskor.
Skalade räkor och skvätte på den svarta kavajen medan jag drack första nils oscar varvat med törley-rosé.
Några öl till, lite räkor i magen, ännu mer rosé och klackarna på till Mosebacke.
Jag slår än en gång fast vid att Stockholm är litet, likväl som att världen är liten och den krymper.
Han kände igen mig;
- Vi måste ha setts förut, i detta sällskapet kanske?
- Det är helt omöjligt jag brukar inte umgås med det här gänget, blev medsläpad av en väninna.. men setts har vi gjort
Varpå vi fortsatte en vanlig "hej och tjena-konversation", vad gör du, var bor du. Och allt spelades upp som om det vore repeat, någonstans i Stockholm, någon gång under 2009 hade vi stått där, förmodligen vid någon bar, och berättat allt det där som vi nu upprepade. Ingen vet dock var, eller hur. Nästa gång, lovade vi varandra, ska vi minnas att vi sågs på Mosebacke sista dagen 2009.

Klackarna nerför backen och trappen till Slussen och bussen som inte gick. In i tåget och vidare mot Berns.
Tiden var på vår sida, när vi ramlar in i lokalen, fyra, tre, två, ett... gott nytt år och konfetti.

Dagen därpå med obotlig yrsel och bubbelvärk i huvudet.
2010

1 kommentar:

  1. Gott nytt år. Snart kommer jag till stockholm och då är klackarna varken på golvet eller i taket utan uppe i himlen nånstans!

    SvaraRadera