onsdag 30 december 2009

Ju fler kockar desto bättre soppa

Det är kanske idiotiskt att börja summera 09 innan ens året är slut, för årets hångel slutar inte riktigt där (det jag tidigare berättat om).

Jag åkte hem till Falkenberg för att fira jul, allt är som vanligt.
Juldagen: som på alla små orter, alla är ute. klackar i taket.

Jag hinner knappt inta harrys förrän jag stöter på storebror. Alltså inte min storebror, för jag har ännu inte fått någon, utan storebror i sommarens hångelsoppa. Storebror är ute med en god vän som min vän har, eller har haft (eller hur det nu ligger till) ett gott öga för. För övrigt samma goda vän som hade ett gott öga för storebrors lillebror, han som också ingick i samma hångelsoppa i somras.

Min goda vän beslutar sig nog för att göra ett besök på damernas, för kvar vid bordet sitter jag, storebror och han den andre. Och på något vis kommer det sig att jag och "han den andre" reser oss upp i samma stund. Någon av oss ställer frågan, ska vi sällskapa till baren, varpå vi sedan låter storebror veta att han måste stanna och vakta bordet.
På Harrys i Falkenberg råkar det finnas ett damernas, och ett herrarnas men då måste man gå ner en trappa. På huvudplan finns däremot en handikapptoalett som få personer har i åtanken när de behöver göra ett toalettbesök i dimman.
Jag måste, efter sisådär tre öl i sittande ställning, och på väg mot baren även gå och kasta vatten. "Han den andre" får för sig att göra mig sällskap, åtminstone när jag väntar på min tur (för det var visst någon som haft denna toalett i åtanken den här gången). Det fina med den här toaletten är att den är lite dold, man står och väntar bakom en vägg och är knappt synlig ens för hälften av krogens gäster. Vi började såklart att hångla, vad annars. Och vi hånglade mer.
Jag blev till slut konfronterad av storebror som påstod sig ha sett mig hångla med "han den andre". Det enda sättet jag, efter olika tankebanor, kunde komma på att göra för att undvika ett ärligt svar på frågan var att luta mig framåt och göra det.
Så jag hånglade med storebror och slapp att svara på frågan.

2 kommentarer:

  1. jag läser här senare. svar bara nu.

    jag tycker absolut det är värt att läsa böckerna ändå. eller, första boken är precis som serien, men andra är inte alls som andra säsongen.. så jag tror att de går längre från varandra för varje bok.. så jag tror inte att man förstör serieupplevelsen för att man läst böckerna heller..

    SvaraRadera
  2. men en himla bra lösning på problemet där, hörrö!

    SvaraRadera