måndag 2 november 2009

Äntligen fredag

Vi kör tills vi åker ut, det var M:s röst om fredagkvällen innan vi begav oss ut i Stockholmsnatten.
Och mycket riktigt, efter att ha hällt i oss både öl och drinkar oavbrutet som två storvuxna karlar, så åkte vi ut. Eller snarare, jag blev ombedd att lämna Hells kitchen. M var antagligen bra mycket mer berusad än mig men lyckas alltid få det att inte märkas. Jag lyckades förstås vingla till på klackarna precis framför vakterna, snubblade på orden när jag skulle svara på tilltal.

Och egentligen borde väl jag och M ha tillräckligt mycket vett i huvudet för att inte svepa i oss öl efter öl, speciellt efter en dag då vi stressat runt i affärer utan att egentligen ha ätit med någon reda.
Men är fredagen äntligen kommen så är den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar