onsdag 28 oktober 2009

Kaffe

Jag satt precis med tanken, att det faktiskt inte gått helt pannkaka för mig på ett bra tag, bortsett från tentakuggningen. Jag har varken sagt något jönsigt eller gjort något drulligt.
Jag höll kvar tanken när jag skulle hälla upp nytt kaffe i koppen och plötsligt hände det.
Jag välter koppen som står på bordet, halvfull med kaffe. I vanlig ordning när det kommer till mig så rinner det inte ut, utan snarare skvätter. Väggar, kurslitteratur och mina nya post-it lappar (som för övrigt har otrolig uppsugningsförmåga).

Det som gör att den här historien inte gick käpprätt är att datorn klarade sig. Den som stod som mest i riskzonen fick inte en kaffefläck på sig. Och då beror det inte på mina otroligt snabba reaktionsförmåga utan bara på ren tur.
Dessutom gick kaffet på väggen att torka bort. Det var förstå ganska snyggt när det rann brun vätska konstnärligt längs den vita väggens yta. Påminde nästan lite om när jag kastade rödtjut på en vit vägg en gång. Det gick givetvis också bort, tack och lov för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar