måndag 7 december 2009

Inte god morgon

Det var inte ens på grund av mig den här gången...

Jag skulle vara på plats på universitetet vid nio på lördagmorgonen, för att skriva metodtentan som jag haft ångest för under hela hösten. Jag hade såklart råpluggat hela veckan, hjärnan var i ständig blödning och även ögonen. Fast beslutsam att jag skulle upp, skriva tentan och äntligen få det ur världen, så ställde jag klockan på 06.45.

Jag vaknade dock innan jag hört att alarmet ringt. Vem vaknar självmant innan kvart i sju på morgonen.
Jag tyckte för det första att det var mycket underligt att det var ljust ute fast att klockan i min värld inte ens slagit 06.45.
När jag sträcker mig efter mobilen för att kolla vad klockan är så ser jag att den blinkar. Det har hänt förut men det var ett tag sedan sist. Jävla alarm på jävla mobil som av någon konstig anledning har glömt att låta. Ingen signal, ingen vibration, bara ett tyst blinkande. Klockan hade sedan länge passerat 06.45. Den var närmare bestämt 09.20. Man kan nu konstatera att jag faktiskt missat tentan. HELVETESJÄVLASKITKUKRÖV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar