onsdag 23 september 2009

Var tog alla miljoner fimpar vägen?

01.43
Det blåser kraftig storm över Stockholm. Det enda som inte förflyttat sig runt på balkongen i detta nu är alla tomburkar, som jag häromdagen, med tillhörande påse, satte fast bakom en stol.

Kastrullen, som efter en klantig handling av M blivit till en askkopp, har varit välfylld de senaste dagarna. Så pass full att jag faktiskt tänkt tanken att tömma den flera dagar i sträck, en god idé men det är inte alltid det räcker. I vissa fall är det andra som, när man inte är tillräckligt handlingskraftig själv, får ta tag i saker och ting.
Jag tänkte kalla denna mer handlingskraftiga för Curt.
Och nu undrar jag Curt, var tog alla hundratals fimpar vägen?
Jag hoppas att de inte ligger på grannen på 2:ans balkong, det hade varit synd på den så annars mysiga balkongen. Jag hoppas heller inte att grannen på 1:an är den missnöjda i morgon.


Skulle det komma en granne från våning två eller ett så kommer jag skylla på Curt.
Hädanefter ska jag nog skylla allt på Curt, vare sig det kommer till cigarettfimpar eller något annat livsviktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar